Pages

Saturday 3 December 2011

tokwan,ain sayang tokwan

AL-FATIHAH untuk arwah datukku, WAN HUSSIN WAN IBRAHIM

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ

الرَّحْمـنِ الرَّحِيمِ

مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ

إِيَّاكَ نَعْبُدُ وإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ

اهدِنَــــا الصِّرَاطَ المُستَقِيمَ

صرَاطَ الَّذِينَ أَنعَمتَ عَلَيهِمْ غَيرِ المَغضُوبِ عَلَيهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ

pagi ni aku dikejutkan dengan satu khabar yang teramat menyedihkan..atok aku yang aku sayang telah pergi meninggalkan aku untuk selamanya.sungguh aku tak sangka,memang betul-betul aku tak sangka,berita ini terlalu mengejutkan.angkat je panggilan ma aku,aku disuruh untuk melafazkan kalimah syahadah dan diberitahu tentang pemergian atok ku.sungguh aku tak tau nk berkata apa-apa. tika ni aku setiasa merindukan gelak tawanya yang riang apabila diusik aku.sungguh aku rindukan saat-saat yang riang itu.atok xde,aku nk usik sape?tokwan,orang rindukan tokwan,nape cepat sangat pergi tinggalkan orang?orang xpuas lagi bermanja ngan tokwan...masih teringat ingat lagi saat orang usik tokwan,masa 2 tokwan tgh duduk bermalasan je atas kerusi dpn blik orang.masa 2 tokwan nak pukul orang ngan kayu,tapi orang tetap usik tokan,pas2 tokwan gelak je...orang tau tokwan sunyi...xde sape nk layan tokwan kan...masa orang ada,blhlah orang usik2 tokwan,tapi skang tokwan dh pergi,,,pergi jauh tinggalkan orang...nanti,bila prang balik umah,orang nk usik sape?sape yang nk cubit2 orang lagi,sape yang nk berbual ngan orang nanti?sape yang mintak nk makan nasi awal-awal pagi lagi?


lepas ni aku dah xleh usik atok aku lagi dah.cmne bila aku merindui dia nanti?mampukah aku nak tempuh sume 2 nanti? Ya Allah,sungguh aku terlalu merinduinya sekarang ini,saat ini.


YA ALLAH
kau kuatkanlah iman aku
KAU berikanlah aku kekuatan untuk mengahadapi segala ujianMu
sungguh aku tak tau
tak tau ujian sebegini yang Kau duga


namun
yang pasti aku tau
aku tau setiap apa yang Engkau putuskan
itulah yang terbaik untuk diri ku yang hina ini


YA ALLAH
Kau mantapkanlah kesabaran imanku dalam menghadapi dugaanmu
kuatkan semangat ahli keluargaku dalam menghadapi pemergiannya
Kau permudahkanlah segala urusan pada hari ini
sesungguhnya hanya padamu aku memohon


YA ALLAH
Kau tempatkanlan arwah di kalangan orang-orang yang soleh
Kau redhailah dia ya Allah


cmne dgn ma?mesti ma sedihkan?selalu pagi-pagi ma kuar g belikan nasi untuk tokwan,buatkan air untuk tokwan,masak tengah hari untuk kite sumer..tapi skang tokwan xde,cmne keadaan ma nanti.sungguh saat ni aku nak pluk ma kuat2...ma,tabahkan hati..orang doakan sume family kat sana kuat semangat menghadapi ujian ni..orang mintak maaf sebab xboleh balik..mintak maaf sangat2..ya Allah,rindunya aku kat tokwan...


tokwan,
ain sayang tokwan
sayang sangat-sangat
ain akan sentiasa mendoakan tokwan
semoga tokwan bahagia di alam sana


AL-FATIHAH


kepada kawan-kawan,mohon sedekahkan Al-Fatihah untuk atuk aku


p/s: ain sayang tokwan 
and will always love you,always miss you

No comments:

Post a Comment