Pages

Thursday 10 November 2011

bosan

salam sume..
boring tol mlm ni,,xtau nk watpe..so bkak je blog ni rsa cm nk tulis pape jer...
ermmm...mlm ni ada org 2 da nk btlak g KL...awalnyer
tp keje punyer pasal,xpa..aku doakan perjalnan org 2 selamat hendaknya,,,INSYAALLAH..
korang pun tlg doakn die erk...(nk wat phala u korang ni,,hehehe)

anyway
aku sja je mlm ni,rsa gatal tgn nk mnaip plak...
aku sbnrnyer nk cite sesuatu kt korang,,,,pasal fitnah mmftnh.

jgnlh dk ckp2 pasal bnda y org xbuat,dosa tau x?
dalam quran pun ada sebut gak kn

Firman Allah bermaksud: “Wahai orang yang beriman, jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidik (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara tidak diingini, dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) sehingga menyebabkan kamu menyesali perkara yang kamu lakukan.” (Surah al-Hujurat, ayat 6)

aku ckp ni sbb aku sndri dh alami bnda ni...
aku hmpir nk cya tp hdp ni kna te6....siasat dlu sahih ke x,bru tau sape btul sape slah
aku rsa diorg pun tau y ftnh 2 dosa,tp wat gak,,hmmm....manusia,,,
tp papepun ALHAMDULILLAH.sume dh selesai
aku arap pasni xde lh bnda2 y wat aku pns tlinga ni muncul blik...
pada org y suka dok ftnah2 org 2...berhntilh,,,xde maknanyer korang dok ngata2 org xtn2 pasal
buruk padahnyer....skang memglh xnnmpk agi...tp kelak(akhirat) nanti...korang akan terima akibatnyer gak
cume lmbt ngan cpt je....

pada y kne ftnh 2...sbrlh...
sesungguhnya org y bersabar 2,ALLAH sentiasa berada dismpingnye..
anggap jer ni ujian u korang
ALLAH xkan uji hambaNya kalau hambaNya x mampu nk tggunng ujian 2...
so makna nyer bile diuji cm2...korang mampu tggung ujian 2...lmbt @cepat akan terjwb jgk
so,byk2km bersabar...mtk doa byk2 ngan DIA....

2 jer kot y aku nk conteng mlm ni....
jmpa lg d entri y len....
wassalam:-)

No comments:

Post a Comment